صيد فراساحل در سال جاري افزايش مي يابد

5.jpg

افزايش صيد فراساحل و پايداري صيد در سال جاري با جديت دنبال مي شود.

به گزارش روابط عمومي شيلات هرمزگان ، معاون صيد و بنادر ماهيگيري در همايش مديران سازمان شيلات ايران كه امروز 29 فروردين 1403 در محل اين سازمان برپاست گفت: 136 هزار نفر صياد در نوار ساحلي كشور اشتغال دارند و وجود 11 هزار و 584 شناور، 122 فروند كشتي و ساير شناورهايي كه در صيد انواع آبزيان فعاليت دارند پتانسيل بسيار مناسبي است و اشتغال بسيار خوبي را براي اين جامعه ايجاد كرده است.

عطاءاله رئيسي افزود: موفقيت هاي بسيار خوبي از جمله در حوزه صدور مجوزها را شاهد بوديم و اميدواريم در سال جاري شاهد بهره برداري از اولين كشتي پشتيبان و استفاده از ظرفيت آن درحوزه صيد و صيادي باشيم.

وي همكاري با سازمان يونيدو، صيد فراساحل، تدوين آيين نامه مديريت صيد كيلكا ماهيان و ماهيان استخواني را برخي از اقدامات انجام شده در اين معاونت برشمرد و افزود: مديريت پروانه صيد در سازمان شيلات ايران شكل گرفته و اميدواريم در ساير ادارات كل نيز ادامه داشته باشد.

رئيسي درباره سياست هاي اين معاونت در سال 1403 بر پايداري و حفظ ذخاير آبزيان تاكيد كرد و گفت: در شمال كشور به دنبال افزايش صيد نيستيم بلكه وجود 17 تعاوني پره براي حفظ ذخاير و پايداري صيد پتانسيل بسيار خوبي است كه مورد حمايت قرار خواهند گرفت.

وي درباره برنامه هاي مدنظر سال جاري براي آب هاي جنوبي كشور گفت: به دنبال افزايش صيد فراساحل به ويژه در تون ماهيان هستيم و علاوه بر آن ارتقاء مديريت بهره برداري از صيد، استفاده از فرصت هاي جديد بهره برداري، تقويت استفاده از مديريت ماهيگيري و ...  را مدنظر داريم.

http://shilathormozgan.ir/g83t9