در ستاد بحران قشم پیرو حادثه آتش سوزی صلخ و با حضور مسئولان شیلات استان و کشور:

تا رفع کامل مشکلات ، کنار صیادان خسارت دیده ایستاده ایم

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان از تشکیل ستاد بحران شهرستان قشم پیرو آتش سوزی بندر صیادی صلخ و در راستای جبران و پیگیری خسارت های این حادثه با حضور مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران،فرماندار شهرستان قشم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان، مدیرعامل اتحادیه صنایع منسجم شیلاتی قشم، مدیر بهره برداری بندر صیادی صلخ و جمعی از خسارت دیدگان این حادثه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در این جلسه با اشاره به زحمات مردم، جامعه صیادی و همه مسئولان در مهار این حریق گفت: امید داریم تا جبران خسارت عزیزان صیادان این همدلی، همراهی و حمایت ادامه داشته باشد.

وی افزود : خوشبختانه در همان ساعات اولیه و با همراهی و حمایت های مسئولین اقدامات لازم و گام های اولیه در جبران خسارت صیادان برداشته شده است و دستگاه های ذی ربط همکاری لازم در این زمینه را داشته اند.

در ادامه مهدی دهقانی، نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به تاکیدات معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران برای تسهیل مسیر جبران خسارت امید است این مهم در اسرع وقت صورت پذیرد.

مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران از دغدغه ها و خواسته های اصلی صیادان را تسهیلات کم بهره، تسریع در جایگزینی شناورهای خسارت دیده و تسریع در جبران خسارت خواند.

در این نشست فرماندار شهرستان قشم ضمن تشکر ویژه از مجموعه شیلات برای حضور فوری مسئولان ارشد شیلاتی کشور و استانی در منطقه و تشکیل جلسات لازم گفت: امید داریم با توجه به ظرفیت عظیم صید و صیادی شهرستان قشم شاهد نگاه ویژه ای برای توسعه زیرساخت های بنادر صیادی شهرستان قشم باشیم.

حسینی تختی شدت باد و حجم زیاد آتش را از علل گستردگی خسارات این آتش سوزی و خواند و افزود: برآورد میزان خسارت وارده به هر شناور و همچنین زیرساخت ها و خسارت های جانبی به صورت دقیق و تفکیک شده را در دستور کار قرار داد و خواست جبران خسارت عزيزان با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری شود.

http://shilathormozgan.ir/8waan