در میز تخصصی میگوی کشور به میزبانی سازمان صمت هرمزگان مطرح شد:

بررسی چالش‌های صنعت میگوی کشور،برنامه ریزی وتلاش بخشهای دولتی وخصوصی برای رفع این چالش ها

55.jpg

صبح امروز با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران ، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان ، مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان کشور واستان .،مدیر کل بهداشت وبیماری های سازمان دامپزشکی،مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی ازمدیران، بهره برداران و فعالین حوزه میگوی استان و کشورمیز تخصصی میگوی کشوردراستان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان با حمایت های دولت مردمی و فعالیت ها و تلاش های انجام شده توانسته به جایگاه خوبی در زمینه تکثیر و پرورش میگوی کشور دست یابد گفت: بدون شک با توجه به حمایت های خوب صورت گرفته از سوی دولت مردمی از صنعت میگوی استان شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت خواهیم بود.

مسعود بارانی افزود: وجود بیش از ۵۰ هزار اراضی مستعد پرورش میگو، نشان از آینده درخشان تر استان هرمزگان از این صنعت دارد.

وی اظهار کرد: صنعت تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان دارای چرخه کامل و ظرفیت‌های متعددی همچون تکثیر لارو، تامین و تولید خوراک، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال، رشد تولید، رونق اقتصادی و ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان ارائه نکته نظرات از سوی فعالین این عرصه، بیان موضوعات کلان، چالش ها و مسائل و پیشنهادات را از اهم موارد این میز خواند‌.ایشان با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در صنعت پرورش میگو گفتند خوشبختانه دولت مردمی وانقلابی اعتبار بسیار مناسبی برای این کار تخصیص ودر سال جاری کار برق رسانی به ۶سایت انجام شده است.

در ادامه مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه گفت هرمزگان همیشه پیشرو در برگزاری چنین رویدادهایی است ایشان گفت: در پنج استان کشور پرورش میگو انجام می شودکه شامل 4استان جنوبی هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان و یک استان شمالی گلستان تولید کننده میگو در کشور هستند. وحید معدنی با مفید و لازم خواندن چنین نشست هایی تصریح کرد: برپایی این چنین نشست ها می تواند راه گشای حل مشکلات کلان صنعت باشد.

در ادامه ایشان گفت با عنایت به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث توسعه اقتصاد دریامحور، سازمان شیلات ایران به عنوان متولی اجرای این سیاست‌ها در وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

ایشان عنوان کردندبرای توسعه همه جانبه صنعت میگو نیاز است از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی ،خصوصی وهمچنین برنامه های توسعه ای اقتصاد دریا محور استفاده شود.

در ادامه مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان بر اهمیت بخش شیلات در اقتصاد و اشتغال تاکید کرد .

قاسمی گفت: خوشبختانه هرمزگان با سیاست گذاری مناسب گامهای موثری در جهت افزایش بهره‌وری شیلاتی به ویژه آبزی پروری برداشته است.ایشان با برشمردن چالش های کلان صنعت میگو ضمن تاکید بر حل این موضوعات،پیشنهادپیگیری برخی از این مشکلات در قالب بسته های پیشنهادی دردور دوم سفر ریاست محترم جمهوری مطرح نمودند.

http://shilathormozgan.ir/1xxyd