افزایش سهم صادرات آبزیان در سبد داخلی و بین المللی

50.jpg

در نشست معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار برافزایش سهم صادرات آبزیان در سبد داخلی و بین المللی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران با هدف افزایش همکاری‌های صادرات و واردات در حوزه شیلات، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع، معاون توسعه آبزی پروری، مدیر کل برنامه ریزی و مدیریت منابع، مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار، دبیر اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و هیات همراه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست سید حسین حسینی ضمن ارائه پتانسیل های تولیدی و صادراتی بخش شیلات به چند وجهی بودن شیلات در مراحل پیش تولید، حین تولید و پس از آن گفت: امیدوار هستیم که با مساعدت های دولت، تسهیل گری های لازم صورت گیرد.

وی افزود: تفاهم نامه هایی با بخش های مختلف داریم که در حال پیشرفت بوده و امید است در جهت افزایش تولید و حل مشکلات تولید کنندگان پیش رود.

قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار نیز در این نشست به وجود بازار ها مناسب برای گسترش صادرات آبزیان اشاره کرد و گفت: همکاری های لازم برای افزایش سهم صادرات در سبد داخلی و بین المللی انجام خواهد شد.

پیمان پاک افزود: مگا پروژه هایی در حوزه شیلات باید تعریف شود تا با کشورهایی چون قطر، چین و روسیه، زمینه های گسترش همکاریها بررسی شود.

وی استفاده از ظرفیت ورود موقت با تاکید بر آبزیان، واردات ماهیان ارزان قیمت و غیره را مورد تاکید قرار داد. گفتنی است در این جلسه دبیر اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و تنی چند از تجار و تولید کنندگان به مشکلات اشاره و پیرامون راهکارهای موجود بحث و بررسی شد.

http://shilathormozgan.ir/7pnbr