با حضور استاندار هرمزگان و به همت دولت مردمی؛

کلنگ زنی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بندرلنگه ( بستانه) با ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی

Untitled-1.jpg

امروز با حضور استاندار هرمزگان،نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات هرمزگان ، فرماندار،رئیس شیلات بندر لنگه و جمعی از مسئولان پروژه احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان در شهرستان بندرلنگه( بستانه ) با ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی درسال در شهرستان بندرلنگه ( بستانه ) کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، استاندار هرمزگان در آئین این مراسم گفت:پیرو سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهور به استان ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در راستای بهسازی ذخایر آبزیان در دستور کار استان قرار گرفت که پس از طی مراحل لازم، امروز شاهد گلنگ زنی یک مرکزدر شهرستان بندرلنگه هستیم.

مهدی دوستی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان بر تسریع در احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان تاکید کرد و افزود: با توجه به فشار موجود بر ذخائر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باید هر چه سریع‌تر مراکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان ایجاد شود.

دوستی افزود : خوشبختانه در همین راستا نیز حدود هزار و ۲۰۰سازه زیستگاه مصنوعی در شهرستان بندرلنگه و کیش احداث و استقرار یافته و 300سازه نیزاحداث و به زودی در شهرستان قشم استقرار می یابد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای اولین بار احداث و استقراربالغ برسه هزار و 500 سازه زیستگاه مصنوعی در شرق استان و شهرستان های سیریک و جاسک را نیز در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: روند ایجاد و آغاز عملیات اجرایی مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شده است و امید داریم با توجه به حمایت های موجود در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از مراکز باشیم.

مسعود بارانی مساحت این پروژه را بالغ بر 97 هزار متر (نزدیک ده هکتار) خواند و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید و رها سازی پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد. بارانی با اشاره به اینکه تاکنون 20 میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته است گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح از محل سفرهای استانی ریاست جمهور مبلغ 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و 47 میلیارد نیز در سال 1402 برای این طرح تصویب شده است.

‌وی با بیان اینکه این مرکز نقش بسیار مهمی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی دارد افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی در زمینه احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در استان هرمزگان در دست اجرا است .

مدیر کل شیلات هرمزگان جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم،حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان خواند.

مسعود بارانی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری 34 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 433 میلیارد تومان افتتاح ، برای بالغ بر 2320 نفرایجاد اشتغال و سه پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 276 میلیارد تومان به همت دولت مردمی با پیگیری و حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران کلنگ زنی می شود گفت:این میزان پروژه شیلاتی هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان اعتبارات در تاریخ شیلات هرمزگان بی سابقه می باشند که در هفته دولت تقدیم مردم شریف ایران خواهند شد.

http://shilathormozgan.ir/v7bn3