در بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان از مزارع پرورش میگو در حال ساخت سیریک:

تولید بالغ بر 11 درصد میگوی پرورشی استان در شهرستان سیریک//آینده ای درخشان در حوزه تکثیر و پرورش میگو در انتظار شهرستان سیریک

Untitled-1.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه رئیس اداره میگو و جمعی از مسئولین و کارشناسان شیلات استان از مزارع پرورش میگو در حال احداث و بهره برداری شهرستان سیریک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،مسعود بارانی در این بازدید گفت:در شهرستان سیریک بالغ بر 4020 هکتار اراضی مناسب جهت پرورش میگو شناسایی شده که در حال حاضر 844 هکتار از آن به بهره برداری رسیده و بیش از 593 هکتار در حال ساخت می باشد.

وی افزود شهرستان سیریک با بهره مندی از هفت مجتمع پرورش میگو سیریک،عدالت، گاراندهو، گزی شمالی، کرتان،شمعجو و کندال نقش بسزایی در تولید میگوی پرورشی استان دارد.

بارانی خاطر نشان شد: این شهرستان باتوجه به اینکه بیشترین تعداد مراکز تکثیر میگوی پرورشی نیز به خود اختصاص داده بدون شک آینده درخشانی در حوزه تکثیر و پرورش میگو خواهد داشت.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه پرورش میگو یکی از ظرفیت های خوب برای رونق و جهش در تولید است و امید است با پشتیبانی و رفع موانع آن بتوانیم شاهد ارتقای تولید و اشتغال باشیم بر تسریع در به بهره برداری رساندن مجتمع ها و مزارع پرورش میگو آن شهرستان تاکید کرد.

http://shilathormozgan.ir/o02z5