در ستاد بحران شیلات هرمزگان در مجتمع پرورش میگوی سایه خوش تصویب شد:

تسریع در برداشت میگوی پرورشی مزراع سایه خوش در اولویت قرار گیرد// استمرار حضور و پیگیری شیلات استان در مجتمع آسیب دیده سایه خوش تا حل مشکلات

2.jpg


مدیر کل شیلات هرمزگان از تشکیل جلسات ستاد بحران شیلات هرمزگان در مجمتع پرورش میگوی سایه خوش و تشکیل کارگروه های مختلف و تقسیم مسئولیتها در این ستاد جهت حل مسائل و مشکلات به وجود آمده پس از زلزله اخیر غرب استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی تصریح کرد: این جلسات با حضور مهندس دهقان مشاور  و سرپرست امور استان‌ها معاون محترم و زیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیرکل دفتر میگوی سازمان شیلات ایران،معاون آبزی پروری شیلات استان، مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان، جمعی از بهره برداران، کارشناسان و مسئولان شیلات استان در محل مجتمع سایه خوش خبر داد.

وی افزود: پیگیری و تسریع در برداشت میگو از مزارع آسیب دیده با تور کشی ، پیگیری جمع آوری سنگ و حفر چاله های لازم برای  تعمیر خط انتقال برق و همکاری با پیمانکار برق، اصلاح دایک های و مزارع آسیب دیده، انتقال ماشین آلات سنگسن راه سازی جهت بهسازی و بازسازی مزارع آسیب دیده، براورد میزان خسارت وارده و تسهیل در اخذ بیمه بیکاری کارکنان سایت و ... از اهم اولو یت ها و دستورات کار این ستاد است.
مدیر کل شیلات استان نظارت بر اجرای درست عملیات ترمیم و بازسازی مزارع، پیگیری تسهیل  تامین و تسریع  سوخت مورد نیاز مزارع و ماشین آلات راهسازی فعال در این مزارع، فراهم سازی شرایط ذخیره سازی دوره دوم پرورش  در مزارعی که امکان تولید باشد  با همکاری دامپزشکی استان، پیگیری بیمه بیکاری و محصول و ... نیز از دیگر مصوبات و موارد مطرح شده در این جلسه از ستاد بحران شیلات استان در مجتمع  پرورش میگوی زلزله زده سایه خوش بود.

دریایی تصریح کرد: در این ستاد همچنین بر برآورد هزینه ها و خسارات به عمل آمده  با هماهنگی سازمان شیلات ایران جهت پیگیری از مراجع ذی صلاح و همچنین فراهم آوردن شرایط پرداخت مناسب جهت دیون مزارع داران به بانک ها و کارخانجات غذا تاکید شد.

خاطر نشان شد با پیگیری های صورت گرفته توسط شیلات استان  و همکاری های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان،  سازمان شیلات ایران ،شرکت توزیع برق و دیگر دستگاه های مسئول خوشبختانه برق بیشتر قسمت های این مجتمع وصل شده و امید است با یاری خداوند متعال بزودی شاهد رفع کامل قطعی برق و مشکلات از این مجتمع باشیم.

http://shilathormozgan.ir/qj1bk