در راستای سیاست ها و برنامه های شیلات و حمایت از تشکل های شیلاتی:

برگزاری نشست هم اندیشی شیلات هرمزگان با اتحاد یه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان // تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های تشکل های شیلاتی در مدیریت و توسعه پایدار تولید آبزیان

11.jpg

نشست هم اندیشی شیلات هرمزگان با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان  هرمزگان  در راستای بررسی مسائل حوزه آبزی پروری استان هرمزگان، حمایت از این تشکل ها با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ،مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان وصادرکنندگان آبزیان استان و معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،  جمعی از مسئولین و بهره برداران در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان بیش از یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: برخورداری از رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور بیانگر ظرفیت ها و توانمندی های شیلاتی استان هرمزگان است که در این بین تشکل ها و اتحادیه می توانند نقش بسزایی در توسعه بیش از پیش آن داشته باشند.


عبدالرسول دریایی توسعه پایدار را یکی از محورهای مهم تولید ، رونق و توسعه خواند و گفت : تشکل های شیلاتی با ورود و نظارت بر حوزه های مختلف آبزی پروری از جمله تقویت مکانیزاسیون، بیمه های کشاورزی، تامین مولد و غذای با کیفیت ،آموزش ، زنجیره های تولید و ... می توانند نقش مهمی در توسعه پایدار آبزی پروری داشته باشند.

وی بر استفاده از ظرفیت های تشکل های شیلاتی از جمله  اتحادیه ها و تعاونی های شیلاتی تاکید کرد و گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت های این تشکل ها می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات، توسعه بازار  آبزیان هرمزگان در دنیا، مدیریت بهتر مزارع، ارتقای کمی و کیفی تولیدات و جذب سرمایه گذار  و رفع موانع تولید داشته باشد.
 
گفتنی است در این نشست نمایندگان تشکل  حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

http://shilathormozgan.ir/ya1i3