در بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیرکل شیلات هرمزگان از مرکز تکثیر ماهیان دریایی درنا مهر قشم مطرح شد:

تکثیر ماهیان دریایی یک نیاز اساسی برای صنعت پرورش ماهی در قفس

1.jpg

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی از مرکز تکثیر ماهیان دریایی درنامهر قشم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این بازدید با اشاره به اینکه تکثیر ماهیان دریایی یک نیاز اساسی برای صنعت پرورش ماهی در قفس است گفت: خوشبختانه با پیگیری های شیلات هرمزگان و همت خوب بخش خصوصی در این زمینه در آینده ای نزدیک شاهد تکمیل چرخه پرورش ماهی در قفس و  خودکفایی در این مهم خواهیم بود.

سید حسین حسینی پرورش و تولید ماهی در دریا را یکی از راه های ارتقای امنیت غذایی و همچنین کاهش فشار بر ذخایر خواند و گفت:  با گام های خوب شیلات هرمزگان در مسیر اجرایی کردن سیاست های سازمان شیلات ایران، این استان  به قطب پرورش ماهی در دریا کشور تبدیل شده است .

در ادامه این بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان در صورت جذب حمایت ها می تواند شاهد اشتغال و رونق اقتصادی گسترده تنها از طریق پرورش ماهی در دریا باشد افزود: تکثیر ماهیان دریایی به عنوان یکی از زنجیره های مهم پرورش ماهی در دریا در استان هرمزگان به خوبی در حال طی مسیر و ارتقای زیر ساخت هاست.

گفتنی است شرکت درنا مهر قشم در حال حاضر بر روی تکثیر ماهی "سی باس" گونه ای مناسب برای پرورش ماهی در ققس در حال فعالیت است.

http://shilathormozgan.ir/xobe0